کوچک کردن سینه‌

کوچک کردن سینه‌

کوچک کردن سینه‌

کوچک کردن سینه‌‌ی زنان

زنانی که سینه‌های بسیار بزرگی دارند، اغلب در قفسه سینه‌ی خود احساس درد یا خارش و حساسیت پوستی (عرق سوز شدن) می‌کنند ویا به حالت خمیده بوده و دچار گردن درد هستند و به خاطر این علائم ناراحت بوده و از ظاهر خود نیز ناراضی هستند. عمل جراحی کوچک کردن سینهاین مشکل را حل می‌کند و هم به لحاظ زیبایی و به لحاظ درمانی، وضعیت بیمار را بهبود می‌دهد. با انجام جراحی کوچک کردن سینه، علاوه بر این که شکل سینه‌ها زیبا می‌شوند، ناراحتی و درد بیمار به خاطر وجود بافت اضافه نیز برطرف می‌شوند. در جراحی کوچک کردن سینه، بافت اضافه‌ی سینه برداشته می‌شود و قسمت نوک سینه به موقعیت بالاتری انتقال داده می‌شود تا سینه‌ها ظاهر زیباتر و جوانتری پیدا کنند. استفاده ازسوتین طبی بعد از عمل ماموپلاستی بسیار مهم است.

کوچک کردن سینه‌ی مردان

ژنیکوماستی (Gynecomastia) یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها در مردان، به رشد غیر طبیعی سینه در مردان گفته می‌شود.این بیماری ممکن است در هر سنی برای مردان ایجاد شود و اغلب به دلیل اختلال هورمونهای جنسی و یا ناشی از مصرف برخی داروها می‌باشد. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد. در صورتی که بزرگی بیش از حد سینه‌ها با ورزش و رژیم غذایی یا دارودرمانی برطرف نشود کوچک کردن سینه‌ یا ژنیکوماستی انجام می‌شود. در این نوع از جراحی ، چربی‌ها و یا بافت‌های اضافی سینه توسط لیپوساکشن یا با برش جراحی، برداشته می‌شوند. برش‌های جراحی کوچک کردن سینه، نزدیک به‌هاله‌ی تیره رنگ نوک سینه ایجاد می‌شوند و به همین علت، جای زخم جراحی به خوبی از نظر پنهان می‌شود. جراحی کوچک کردن سینه در حدود یک ساعت طول می‌کشد و بیمار به مدت یک یا دو هفته ریکاوری را باید پشت سر بگذارد.

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن سینه مربوط به پانسمان و مراقبت های بهداشتی برای عدم بروز عفونت می باشد. بیمار باید تا دو هفته از خوابیدن به روی شکم خودداری کند و تا ۲۴ ساعت بایستی سر کاملا پایین باشد لذا نباید پشت تخت بیمار بالا آورده شود .پس از جراحی امکان دارد بیمار تا یک هفته متحمل درد شود و می‌تواند به منظور تسکین درد مسکن مصرف نماید. به مدت ۶ هفته پس از جراحی بایستی از گن استفاده گردد تا میزان حرکت را کنترل کند و سبب کاهش درد شود.

جراحی‌های زیبایی (Cosmetic Surgery)