بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها

بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها

بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها:

  • بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها با کاشت پروتز

بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها با پروتز یکی از عمل‌های جراحی زیبایی بسیار محبوب در بین زنان است. بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها با پروتز در موارد زیر کاربرد دارد:

  • اصلاح تفاوت اندازه سینه ها
  • بزرگ کردن سینه ها
  • اصلاح نمودن کاهش سایز سینه که به دلیل مواردی از قبیل حاملگی ، شیردهی ، کاهش وزن ایجاد شده است.
  • اصلاح ناهنجاری های مادر زادی سینه که در آن یک یا دو سینه رشد مطلوب نداشته اند.
  • بازسازی سینه به دنبال درمان سرطان سینه که یک یا هر دو بافت سینه برداشته شده باشد.

 

در این نوع از جراحی ،پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در سینه‌ها قرار داده می‌شود. در انجام این نوع از جراحی بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها ، گزینه‌های بسیار مختلفی برای انتخاب نتایج نهایی جراحی وجود دارد که این گزینه‌ها بر اساس شرایط و نیاز هر بیمار انتخاب می‌شوند، از جمله اندازه و شکل پروتز و الگوی ایجاد برش روی سینه برای انجام جراحی. در این جراحی، پروتز‌ها از طریق برش‌های بسیار کوچکی درون سینه جای داده می‌شوند و در زیر بافت سینه قرار می‌گیرند.

. بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها با تزریق ژل یا چربی

با تزریق چربی در سینه می‌توان فرم و سایز سینه‌ها را بهبود داد و یا هر گونه عدم تقارن یا بدشکلی در سینه را اصلاح کرد. برای تزریق چربی در سینه، ابتدا با استفاده از دستگاه لیپوستکشن با فشار کم، از ناحیه ای دیگر از بدن، چربی استخراج می‌شود. این چربی سپس با سالین پاکسازی می‌شود و در نواحی از سینه که برجستگی کمتری دارند تزریق می‌شود. این تکنیک بزرگ کردن و فرم دهی به سینه‌ها دارای خطرات و محدودیت‌هایی است، اما در صورتی که بیمار شرایط مناسب برای این عمل را داشته باشد و کاندید خوبی برای این عمل باشد، نتایج آن بسیار رضایت‌بخش خواهد بود و انجام عمل نیز ایمن است. از روش تزریق ژل نیز برای افزایش حجم سینه‌ها استفاده می‌شود.

  • فرم دهی به سینه‌ها به روش لیفت سینه‌ها یا ماستوپکسی

ماستوپکسی یا لیفت سینه‌ها نوعی از جراحی زیبایی سینه است که طی آن شل شدگی و افتادگی سینه‌ها برطرف می‌شود. میزان شل‌شدگی پوست سینه و افتادگی بافت آن در زنان مختلف فرق می‌کند و ممکن است بسیار خفیف، متوسط و یا شدید باشد. یک جراح پلاستیک می‌تواند بعد از ارزیابی وضعیت سینه‌ها، تکنیک مناسب برای انجام جراحی را طرح ریزی کند. جراحی لیفت سینه به طور معمول با ایجاد یک برش در اطراف‌ هاله‌ی نوک سینه و یک برش در قسمت زیر سینه، انجام می‌شود و بدین ترتیب جراح می‌توان هم بافت اضافه و هم پوست اضافی سینه‌ها را بردارد. این نوع  از جراحی موجب بالا رفتن سینه‌ها و ایجاد ظاهری جوان و زیبا در سینه‌ها می‌شود

  • جراحی ترمیمی سینه‌ها

هرچند پروتز‌های سینه بدین منظور طراحی شده‌اند که تا مدت زمان بسیار طولانی دوام بیاورند اما در هر صورت بیمارانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند باید انتظار این را داشته باشند که زمانی در آینده لازم است که جراحی ترمیمی انجام دهند. طی جراحی ترمیمی ممکن است پروتز سینه تعویض شود و با یک پروتز با شکل یا سایز متفاوت عوض شود و یا برای داشتن ظاهری جوانتر در سینه، تغییراتی در فرم سینه ایجاد شود. این جراحی ممکن است تنها یک تنظیم ساده‌ی پروتز باشد و یا جراحی پیچیده‌تری باشد که این موضوع به علت انجام جراحی بستگی دارد. جراحی برداشتن پروتز سینه با ایجاد یک برش کوچک (معمولا در جای برش قبلی) و بیرون کشیدن پروتز انجام می‌شود. این کار را معمولا می‌توان در مطب یا کلینیک و با اعمال بیحسی موضعی انجام داد. بسته سایز پروتز و میزان کشیدگی پوست ، ممکن بعد از برداشتن پروتز، عمل لیفت سینه را انجام گیرد.

جراحی زیبایی سینه