جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم امروزه کمک شایانی به زیبایی و تناسب اندام اشخاص می‌کند. یکی از شایع‌ترین شکایات مراجعین در جراحی‌های زیبایی مشکلات مربوط به ناحیه شکم و پهلو‌ها است. این افراد از برجستگی و چاقی بیش از حد این ناحیه ، شلی وافتادگی پوست شکم و یا وجود ترک‌های فراوان در پوست شکم خود رنج می‌برند. برای این افراد، پیدا کردن لباس مناسب سخت و پوشیدن بسیاری از لباس‌ها غیر ممکن است. در بسیاری از موارد انجام حرکات ورزشی دشوار می‌شود وگاهی فرد دچار کمردرد و عفونت‌های پوستی زیر چین شکم می‌شود.

انتخاب نوع جراحی زیبایی شکم به مشکل خاص هر فرد مثل سن و سلامتی عمومی فرد کیفیت پوست (پوست سفت بدون ترک یا پوست نازک با ترک فراوان) میزان پوست اضافه بالا و پایین شکم, مقدار چربی دور شکم و پهلو و شل یا سفت بودن جدار شکم(عضلات شکم)، بستگی دارد.

چهار روش درمانی رایج جهت جراحی زیبایی شکم عبارتند از:

  • عمل جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی یا تامی تاک )
  • لیپوساکشن ( خارج کردن چربی زیر پوستی )
  • ترکیب دو روش
  • لیزر لیپولیز

ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty)

در روش آبدومینوپلاستی جراح چربی‌های اضافه شکم و پوست و چربی زیر ناف را بر می‌دارد ، با استفاده از این روش عضلات دیواره شکم محکم می‌گردد و در نهایت ظاهر شکم زیباتر می‌گردد ، تخصص و تبحر جراح در این امر بسیار مهم است زیرا باید خط برشی در زیر شکم ایجاد شود که تخصص و تبحر جراح در این زمینه سبب ظرافت کار می شود .

لیپوساکشن یا لیپولیز (Liposuction)

در این نوع از جراحی زیبایی شکم ، مقدار معینی از سرم حاوی ترکیبات خاص را به داخل چربی‌های زیر پوست تزریق وسپس مایع و چربی را با استفاده از لوله‌های مخصوصی با ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست خارج می‌کنند. مقدار این مایع تزریقی بر اساس وزن فرد و وضعیت سلامتی او برای هر کسی متفاوت است و مقدار چربی خارج شده هم به مقدار مایع تزریق شده بستگی دارد

در افراد با چربی ضخیم دور شکم و پهلو ممکن است بیش از یک جلسه لیپوساکشن نیاز باشد. جراحی زیبایی شکم به روش لیپولیز برای افرادی مناسب است که شکم آنها چاق است ولی پوست اضافه و افتادگی شکم ندارند

ترکیب دو روش

در افرادی که چاقی موضعی در بالای شکم و پهلوها دارند و هم قسمت پایین شکمشان افتاده است با ترکیب دو روش جراحی زیبایی شکم لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

لیزر لیپولیز (Laser lipolysis)

لیزر لیپولیز (Laser lipolysis) به معنای تخریب بافت چربی با لیزر است. این روش یک روش جدید جهت کاستن از میزان چربی زیر پوست می‌باشد که اکثرا بصورت سرپائی و با بیحسی موضعی طی یک جلسه باعث رفع چاقی‌های موضعی می‌شود .

از مزایای روش لیزر لیپولیز (Laser lipolysis)  جمع و سفت‌تر شدن پوست بدلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی وجمع شدگی کلاژن است و همچنین درد، تورم، کبودی و برگشت چربی در موضع نسبت به روش لیپوساکشن بسیار کمتر یا ناچیز است. تابش لیزر درزیر ودر لایه سطحی باعث رفع سلولیت میشود . ایجاد ناهمواری در زیر پوست که یکی از معضلات روش لیپوساکشن میباشد با لیزر لیپولیز (Laser lipolysis) کمتر است .

لیزر لیپولیز (Laser lipolysis) را برای رفع چربی های موضعی زیر پوستی در هر قسمت از بدن شامل: صورت، غبغب گردن، بازو، سینه، شکم، پهلو، پشت، باسن، ران و ساق می‌توان بکار برد .

جراحی‌های زیبایی (Cosmetic Surgery)